Naskah Khutbah Jumat Bahasa Sunda Terbaru Spesial Pemilu: Tiga Kriteria Pemilih yang Baik dalam Islam

23 November 2023, 20:42 WIB
Naskah Khutbah Jumat Bahasa Sunda Terbaru Spesial Pemilu: Tiga Kriteria Pemilih yang Baik dalam Islam /RRI

ZONABANTEN.com – Simak, ini adalah naskah Khutbah Jumat terbaru dengan menggunakan Bahasa Sunda.

Naskah Jumat Bahasa Sunda kali ini mengambil tema besar tentang Pemilu khususnya Pemilu 2024.

Kali ini kami menyajikan materi khutbah tentang pemilu dengan judul tiga kreteria pemilih yang baik dalam Islam.

Berikut, naskah Khutbah Jumat terbaru tentang Pemilihan Umum atau Pemilu dengan judul tiga kriteria pemilih yang baik dalam Islam.

Baca Juga: Naskah Khutbah Jumat Spesial Pemilu: Kriteria Pemilih yang Baik dalam Islam

KHUTBAH JUMAT PERTAMA

  الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ، وَبِهِ نَسْتَعِيْنُ عَلَى أُمُوْرِ الدُّنْيَا وَالدِّيْنِ، وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ، نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَعَلَى اٰلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَالتَّابِعِيْنَ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلىَ يَوْمِ الدِّيْنِ، أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا الله وَحْدَهُ لَا شَرِيْكَ لَهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ اْلمُبِيْن. وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَـمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ صَادِقُ الْوَعْدِ اْلأَمِيْن. أَمَّا بَعْدُ فَيَا أَيُّهَا الْحَاضِرُوْنَ. اِتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوْتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ. فَقَالَ اللهُ تَعَالَى; يٰٓاَيُّهَا الَّذِيْنَ اٰمَنُوا اتَّقُوا اللّٰهَ وَاٰمِنُوْا بِرَسُوْلِهٖ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِنْ رَّحْمَتِهٖ وَيَجْعَلْ لَّكُمْ نُوْرًا تَمْشُوْنَ بِهٖ وَيَغْفِرْ لَكُمْۗ وَاللّٰهُ غَفُوْرٌ رَّحِيْمٌۙ 

Jama’ah Jum’at anu dipihormat

Dina ieu hutbah, khotib baris nepikeun matéri hutbah anu judulna: 3 Akhlak Pamilih Anu Hadé dina Islam. Hal ieu penting ditepikeun sangkan urang bisa wijaksana tur luyu dina milih pamingpin nu bakal jadi pangambil kebijakan.

Dina hal ieu, Islam méré pituduh jeung étika dina milih calon pamingpin. Alesanana, saurang pamingpin boga peran anu kacida gedéna dina kahirupan masarakat jeung warga masarakat.

Pamingpin anu sae sareng integritas bakal tiasa ngalaksanakeun tugasna kalayan hadé sareng mawa kauntungan pikeun masarakat.

Dumasar kana pituduh Al-Qur'an, sakurang-kurangna aya 3 akhlak dina Islam pikeun milih pamingpin. Hal ieu dimaksudkeun pikeun ngadidik masarakat dina nangtukeun pamingpin nu bakal datang.

Jama’ah Jum’at anu dipihormat

Kahiji, jadi pamilih pinter. Pemilih anu pinter nyaéta pamilih anu gaduh pangaweruh sareng pamahaman anu hadé ngeunaan calon anu bakal dipilih.

Pemilih anu pinter moal milih caleg ngan ukur dumasar kana émosi atawa ondangan batur, komo deui hayang milih lantaran perkara material atawa politik duit. Pamilih anu cerdas bakal milih calon dumasar kana pertimbangan rasional sareng dumasar kana program kerja sareng visi sareng misi calon anu sayogi.

Dina Islam, muslim kudu cerdas tur jujur. Pamilih pinter bakal sadar kumaha pentingna milih pamimpin anu pangsaéna.

Alesanana, lamun salah milih, para pajabat anu kapilih bakal gampang korupsi jeung nyalahgunakeun kalungguhanana.

Baca Juga: Naskah Khutbah Jumat Spesial Pemilu: Kriteria Pemilih yang Baik dalam Islam

Dina Al Qur'an Q.S al-A'raf [7] ayat 198, Alloh ngadawuh; Baca oge: Saha Imam atawa Pamimpin Adil dina Hadits Nabi?

 وَتَرٰىهُمْ يَنْظُرُوْنَ اِلَيْكَ وَهُمْ لَا يُبْصِرُوْنَ

Hartosna: “Lamun maraneh nyebat (berhala-berhala) pikeun mere parentah, maranehna moal bisa ngadenge. Anjeun panginten aranjeunna ningali anjeun, tapi henteu. ”

Numutkeun ahli tafsir, aya tilu kecap anu dianggo dina Al Qur'an pikeun ngarujuk kana panon manusa. Kahiji, نظر (nazhar), nyaéta ningali wujud jeung gambaran hiji hal; kadua, بصر (bashar), nyaéta ningali ku cara nyaho seluk beluk sarta detil indrawi tina naon anu katempo; jeung nu katilu رأى (ra'â), nyaéta ningali dibarengan ku pangaweruh anu jero ngeunaan sifat hiji hal.

Dina ayat di luhur, urang bisa nyindekkeun yén Alloh SWT ngagero manusa sangkan jadi jalma nu palinter. Kacerdasan ieu tiasa dimeunangkeun ku cara ngagunakeun akal sabisa-bisa, ngaregepkeun ciptaan Allah SWT, sareng diajar ti para ahli.

Kitu deui dina Al Qur'an Q.S Yusuf ayat 54, Alloh ngadawuh yen manusa kudu jadi jalma anu jujur ​​jeung cerdas. Alesanana, kajujuran jeung kacerdasan mangrupa modal dasar manusa pikeun hirup di dunya. Lamun dua hal ieu diturutan, manusa pasti bakal salamet.  

وَقَالَ الْمَلِكُ ائْتُوْنِيْ بِهٖٓ اَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِيْۚ فَلَمَّا كَلَّمَهٗ قَالَ اِنَّكَ الْيَوْمَ لَدَيْنَا مَكِيْنٌ اَمِيْنٌ

Hartosna: "Raja ngadawuh, "Bawa anjeunna (Yusuf) ka abdi supados abdi milih anjeunna (janten anu caket) ka abdi." Nalika anjeunna (raja) parantos nyarios ka anjeunna, anjeunna (raja) nyarios, "Saleresna (ti) dinten ayeuna anjeun parantos janten jalma anu ngagaduhan jabatan anu luhur di kalangan kami sareng dipercaya pisan.

Numutkeun Profesor Quraish Shihab, ayat ieu ngutamakeun kecap حَفِيْظٌ (hafîzh/penjaga) tinimbang kecap عَلِيْمٌ ('alîm/berilmu pisan). Ieu kusabab ngajaga kapercayaan langkung penting tibatan pangaweruh.

Jalma anu ngajaga kapercayaan tur teu boga pangaweruh bakal didorong pikeun meunangkeun pangaweruh anu teu acan anjeunna gaduh. Sabalikna, jalma anu berilmu tapi henteu gaduh amanah tiasa nganggo pangaweruhna pikeun ngahianat kapercayaan.

Baca Juga: Naskah Khutbah Jumat Bahasa Jawa: Derita dan Duka Palestina

Jama’ah Jum’at anu dipihormat

Kadua, hargaan pilihan batur. Dina kahirupan sosial, urang bakal papanggih rupa-rupa jalma kalawan kasang tukang sarta pilihan béda.

Kaasup kana katégori pilkada, bisa jadi pamajikan jeung salaki téh béda, kitu deui kolot jeung budak. Ogé, antara tatangga jeung tatangga lianna.

Ieu lumrah sabab sarerea boga hak pikeun milih naon anu dipercaya jeung dipikahayang. Beda pilihan anu alami, khususna calon anu bakal dipilih rupa-rupa.

Sabagé umat Islam, urang diajar ngajénan pilihan batur, sanajan béda jeung pilihan urang sorangan. Alloh ngadawuh dina Q.S an-Nahl [16] ayat 93;

 وَلَوْ شَاۤءَ اللّٰهُ لَجَعَلَكُمْ اُمَّةً وَّاحِدَةً وَّلٰكِنْ يُّضِلُّ مَنْ يَّشَاۤءُ وَيَهْدِيْ مَنْ يَّشَاۤءُۗ وَلَتُسْـَٔلُنَّ عَمَّا كُنْتُمْ تَعْمَلُوْنَ

Hartosna: “Upami Allah kersa, tangtos Mantenna ngajadikeun aranjeun hiji umat (saja). Tapi, Anjeunna nyasarkeun saha-saha anu dikersakeun-Na jeung nungtun ka saha-saha anu dikersakeun-Na (dumasar kana kasiapanana pikeun narima pituduh). Anjeun pasti bakal ditaros ngeunaan naon anu anjeun lakukeun. ”

Beda teh kersaning Allah, tapi Allah henteu kersaeun yen perbedaan teh jadi sumber perpecahan jeung konflik. Gusti hoyong béda-béda ieu janten sumber kahadéan sareng kamajuan pikeun umat manusa.

Kanyataanna, kalawan béda, manusa bisa diajar ti batur jeung silih tukeur gagasan. Kalayan bédana, manusa tiasa silih ngalengkepan sareng nguatkeun. Kalayan bédana, manusa tiasa nyiptakeun hal-hal énggal sareng mangpaat pikeun umat manusa.

Ku alatan éta, urang kudu ngabales bédana bijaksana tur judiciously. Urang kudu silih hormat jeung ngahargaan béda. Urang kudu saling bersaing dina kahadean, teu di mumusuhan.

Jama’ah Jum’at anu dipihormat

Katilu, jadi pamilih anu adil jeung bersih. Sacara basajan, pamilih anu adil nyaéta pamilih anu méré sora nurutkeun nurani, tanpa dipangaruhan ku faktor anu teu relevan.

Pemilih anu adil ogé henteu ngalakukeun panipuan dina pamilihan umum, boh sacara langsung atanapi henteu langsung. Saterasna, pamilih anu adil ngagaduhan peran anu penting dina ngawujudkeun pamilihan umum anu jujur ​​sareng adil.

Ku voting nurutkeun nurani maranéhanana sarta tanpa committing panipuan, pamilih adil bisa mantuan milih pamingpin pangalusna pikeun bangsa jeung nagara. Dina Q.S Al-Maidah [5] ayat 8;

 يٰٓاَيُّهَا الَّذِيْنَ اٰمَنُوْا كُوْنُوْا قَوَّامِيْنَ لِلّٰهِ شُهَدَاۤءَ بِالْقِسْطِۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَاٰنُ قَوْمٍ عَلٰٓى اَلَّا تَعْدِلُوْا ۗاِعْدِلُوْاۗ هُوَ اَقْرَبُ لِلتَّقْوٰىۖ وَاتَّقُوا اللّٰهَ ۗاِنَّ اللّٰهَ خَبِيْرٌۢ بِمَا تَعْمَلُوْنَ

Hartosna: “Hé jalma-jalma nu ariman, sing jadi jalma anu jumeneng (kabeneran) karana Allah (jeung) saksi (anu milampah) adil. Entong kebencian anjeun ka hiji jalma nyorong anjeun kalakuan anu teu adil. Kudu adil sabab (adil) leuwih deukeut kana taqwa. Iman ka Alloh. Saéstuna Alloh kacida ati-ati kana naon-naon anu anjeun laksanakeun."

Jama’ah Jum’at anu dipihormat

Ulama tafsir ngahartikeun kaadilan nyaeta nempatkeun hiji hal dina tempatna. Ieu ngakibatkeun sarua, sanajan kuantitas bisa jadi teu sarua.

Di sisi séjén, aya ogé ulama anu ngajelaskeun yén kaadilan nyaéta méré hak-hak ka anu gaduhna ngaliwatan jalan anu pangdeukeutna. Tungtungna, éta étika jeung prinsip Islam dina milih calon pamingpin.

Padahal, Islam nekenkeun sangkan urang jadi pamilih anu hade. Pamilih anu alus nyaéta pamilih anu miboga kasadaran pulitik anu luhur, mampuh ngagunakeun hak pilihna kalawan taliti tur tanggung jawab, sarta milu aktip dina prosés démokrasi.  

بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِيْ الْقُرْآنِ الْكَرِيْمِ وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ الذِّكْرِ الْحَكِيْمِ وَتَقَبَّلَ مِنِّيْ وَمِنْكُمْ تِلَاوَتَهُ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ، فَاعْتَبِرُوْا يَآ أُوْلِى اْلأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُوْنَ 

Baca Juga: Naskah Khutbah Jumat Bahasa Sunda: Alasan Membela Palestina

KHUTBAH JUMAT KEDUA

  الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ. أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّااللهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنْ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ لَانَبِيَّ بَعْدَهُ. اللهم صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ المُجَاهِدِيْنَ الطَّاهِرِيْنَ 

أَمَّا بَعْدُ، فَيَا آيُّهَا الحَاضِرُوْنَ، أُوْصِيْكُمْ وَإِيَّايَ بِتَقْوَى اللهِ وَطَاعَتِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُوْنَ. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ، وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى.

فَقَدْ قَالَ اللهُ تَعَالَى فِي كِتَابِهِ الْكَرِيْمِ أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ، بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ: وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْر. إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيمَ، وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيمَ، فِى الْعَالَمِينَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ.

 اَللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ. اَللّٰهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا الْغَلَاءَ وَالْوَبَاءَ وَالطَّاعُوْنَ وَالْاَمْرَاضَ وَالْفِتَنَ مَا لَا يَدْفَعُهُ غَيْرُكَ عَنْ بَلَدِنَا هٰذَا اِنْدُوْنِيْسِيَّا خَاصَّةً وَعَنْ سَائِرِ بِلَادِ الْمُسْلِمِيْنَ عَامَّةً يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ. رَبَّنَا اٰتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَ فِي الْاٰخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ 

عِبَادَ اللهِ اِنَّ اللهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْاِحْسَانِ وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ. يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ. فَاذْكُرُوا اللهَ الْعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ. وَ اشْكُرُوْهُ عَلٰى نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ. وَلَذِكْرُ اللهِ اَكْبَرُ

Demikian naskah Khutbah Jumat Bahasa Sunda terbaru tentang Pemilihan Umum atau Pemilu dengan judul tiga kreteria pemilih yang baik dalam Islam.***

Editor: Rahman Wahid

Sumber: KhutbahSingkat.com

Tags

Terkini

Terpopuler